Belge Yönetim ve İşakış Sistemi Yardımı


Evrak Posta İşlemleri

Erişim Yolu :
BYS Ana Menü > Evrak > Genel Evrak > Evrak Posta İşlemleri
İşlevi :
Evrak Posta İşlemleri ekranında kurum dışına giden evrakların posta bilgileri kayıt altına alınır.
Genel Kullanım :
Evrak Posta İşlemleri ekranında, gönderilen evraka ait posta bilgileri girilir. İlgili evrak merkezi, belirlenen tarih ve seçilen posta türüne göre sorgulama yapabilir.

Evrak Posta İşlemleri Sorgulama

Ekran ilk olarak sorgulama durumunda açılır (Ekran 1: Evrak Posta İşlemleri).

( Ekran 1: Evrak Posta İşlemleri )

1. Evrak Merkezi ile Posta Türü bilgileri liste yardımıyla ve Posta Tarihi bilgisi de açılan takvim yardımıyla girilir (Ekran 1: Evrak Posta İşlemleri).

2. “Sorgula” düğmesine basılır.

3. Girilen koşula uygun evraklar ekranda görüntülenir (Ekran 2: Evrak Posta İşlemleri Sorgu Sonucu).

( Evrak Posta İşlemleri Sorgu Sonucu )

Evrak Posta İşlemleri Bilgi Girişi

1. Bir evraka ait posta bilgisi girmek için “Detay Ekle” tuşuna basılır (Ekran 3: Evrak Posta İşlemleri).

( Ekran 3: Evrak Posta İşlemleri )

2. Açılan panelde Evrak Merkezi, Posta Türü ve Posta Tarihi bilgileri ile Evrak Numarası, Gönderilen Yer, Açıklama, Gramaj, Adres, Ücret vb. bilgiler girilir.

3. “Kaydet” düğmesine basılarak kaydedilir.

4. Bir posta bilgisini silmek için “Seç” kutucuğu işaretlenir.

5. Kaydı silmek için “Detay Sil” tuşuna basılır. (3) “Kaydet” düğmesine basılarak kaydedilir.

6. Rapor dökümü almak için, “Raporla” tuşuna basılır.

7. Evrak Posta İşlemleri Rapor ekranı açılır (Ekran 4: Evrak Posta İşlemleri Raporu).

( Ekran 4: Evrak Posta İşlemleri Raporu )